Sunday, May 21, 2006

G.I Joe Kom ut ur garderoben!

För någon dag sen hittade jag min påse med GI Joe Action Force figurer i garderoben. Höll på att städa undan lite grejer som jag tagit med från Gotland hit och återupptäckte guldgruvan med mina favoritleksaker.

Rent instinktivt tog jag upp varje upp en och en ur påsen och började leka med dom. Självklart kollade jag på dom som om jag vore en filmkamera och filmade olika häftiga actionsekvenser.

Jag tror det var där mitt filmintresse började. När jag var 6-9 år gammal så höll jag alltid på leka med actionfigurer och regissera som olika scener. Dom onda skulle ta över de godas huvudkvarter eller t ex att dom goda skulle överrumpla dom onda som var på väg med gisslan någonstans på mitt golv.

Självklart tänkte jag ju inte i huvudet att jag byggde upp en >scen< utan det blev mer filmiskt när jag kollade på figurerna i olika häftiga vinklar, vad som passade bäst för att han skulle hoppa över stupet (från bord till stol) eller om en figur skulle falla nerför ett berg (trappan) just frö att räddas i sista sekund av sin medhjälpare eller liknande. Allt var möjligt :). Det lustiga är att jag inte ens insåg att film var något jag borde hålla på med när jag i åttan och nian gjorde filmer med mina kompisar som jag tyckte var otroligt kul att göra. I tvåan slog det mig att det här med att göra film kanske var min grej faktiskt. Det var då jag hängde med på Lopez filminspelning av Nattskift där jag fick ta ljudet och även spela en av mina drömroller som zombie :D.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

_

Världens coolaste hund?





























Fler små krabater finn satt spana på här!
_

VM-Guld!!














Grattis Sverige!! Dom enda som har tagit både OS-guld och Vm-guld på samma år! Är det inte otroligt? :D

Grattis Finland också.. men bara lite! Helt ok låt men klart man hejjade lite på Kanvråla också just för att hon är från Sverige. Tur som fan att Rysslands svar på Darin och Litauens We are the winners skitlåt inte vann iallafall.


_

Trivs inte riktigt på min första praktik faktiskt. Eller jag får inte lära mig så himla mycket nytt. Det var meningen att jag skulle lära mig mer om dom balla kamerorna vi inte har i skolan för att förbereda mig på min praktik hos filmfotografen. Men det mesta jag fått göra är att lyfta grejer hit och fixa grejer dit. Förstår iof att det är mycketatt fixa o dona eftersom dom precis flyttat till nya lokaler. Men någonstans har det försvunnit attjag kom dit för att lära mig kamerorna vilket är rätt synd. På plussidan så får jag tänka på att jag nog får mkt kontakter där eftersom dom flesta som jobbra där jobbar där när dom inte har filmjobb på g i olika yrken. T ex en filmfotograf som fotat massa kända musikvideos som gått på tv och en ljussättare som ljussatt Babylonsjukan, en av Sveriges snyggaste filmer. Vi får väl se hur det går i veckan...
_

2 comments:

Anonymous said...

Komijen nu Paltin ;)
Tålamooood.

/Kricky

Anonymous said...

håller med kricky, de handlar om inställning!! de säger ja till mina 8:or=)

har hittat ett nytt jättesmaskigt vin.. som iofs bara finns i tyskland - men de löser vi (får skicka fredrik=)! när du kommer tillbaka ska vi beach-parta!