Saturday, July 14, 2007

Parting words

HERE WE GO!

Jahapp då bar det av till landet down under. Resan kommer att ta ca ett dygn, lyfter från Arlanda på måndag kl 14.35 och kommer fram till Bangkok ca tio timmar senare. Där softar jag lite i två timmar och flyger sedan vidare mot Perth vilket kommer ta sju timmar tills jag ser kängurus och trevliga mördarhajar.

Där kommer jag möta några representanter från ECU som kommer skjutsa mig till Goodheart Hotel där jag kommer bo en natt. Dagen efter det kommer dom från ECU igen och hämtar mig för att åka till skolans campus-område vid Mount Lawley :D.

Förra veckan så gick jag och några kompisar på Transformers! Som var megabra! Det var som att man var åtta år igen, alla i publiken verkade nästan lika imponerade och applåderade flera gånger vilket gav en riktigt bra bioupplevelse. Med på transformers var också en tjej som faktiskt går på den skolan jag ska börja på, hur bra som helst, Karin hette hon och pluggade film där nere. Hon kände Max som också var med. Så vi pratade en hel del vilket lugnade en rätt mycket inför resan. Lyckades även få kontakt med en tjej från USA via Facebook, som börjar den här terminen också fast på journalistik-linjen, känns lite tryggare att känna några pers där nere innan man åkt.

Mitt pass höll på att bli MIA i Tyskland för några dagar sen. Eller det var missing in action enligt posten. Jag skickade det till australiensiska ambassaden för att få en visumstämpel i passet.

Förra veckan kollade jag vart det exakt befann sig och då stod det på postens hemsida att brevetmed passet hade "misslyckats att delas ut" och att det fortfarande är kvar på flygplatsen. SAY WHAT?! Ringer till posten och frågar vad jag ska göra, dom säger att man inte kan göra så mycket förutom att vänta på att det ska skicka tillbaka och sen göra en reklamation. Mailar sedan tanten på ambassaden och frågar om hon kan hämta det innan dom skickar tillbaka det till Sverige, fanns helt enkelt inte tid för få tillbaka det och sen skicka det igen. Anyways, tanten på ambassaden säger att hon inte kan hämta det. GAH!

Dagen efter kollar jag vart brevet var igen och då står det att brevet har blivit utskickat :O. Så jag antar då att det är lugnt. Helgen kommer och går och på måndag ringer vi ambassaden för att fråga tanten vad som händer. Hon säger att hon inte ens har öppnat postsäcken men ska maila så fort hon har brevet i handen. Senare den måndagen kollar jag brevlådan, jag har fått en avi, så jag går till ICA för att hämta vad det nu är jag har fått, tror jag har fått hårddisken jag beställt. Men det var det inte, det var passet?! MED visumet i!! Hur tusan? När tusan?! Allt löser sig ALLTID :)...

Såå, väl där nere kommer jag ha världens sämsta internet, (ADSL med en download limit på 10gb/månad) nästan back to the stoneage! Så jag kommer nog inte kunna uppdatera så ofta men den som väntar på något gott...

Men, synd att jag inte hann träffa vissa innan jag åkte, men jag kommer ju tillbaka vid Jul o då jäklar! Sen har ni som vill alltid gratis boende i Australien också ;)...
_

Nyligen fick jag en av mina bilder publicerade i ett nytt lifestyle magazine som heter Meg Ritzh. Fick ett ex av tidningen idag, blev hur bra som helst! Tack Meg!



För någon veckor sedan fick jag även ett jobberbjudande som jag tyvärr blev tvungen att tacka nej till. Fick förfrågan att fota maträtter som kökschefen på IBM i Kista skulle ställa upp med på ett kock-em för alla kockar på IBM-kontoren i europa. Jobbet gällde i augusti så det skulle ju inte gå. Jag rekommenderade Nickepicke istället eftersom jag inte kunde, hoppas han får det!

Min första fysiska (andra om man räknar den jag skickade iväg till ECU) portfolio blev klar för inte så längesedan också. Innehåller typ 130 av mina bästa bilder. Who
a O_o. Bland annat dom här:


Har även vart hundvakt i veckan åt Mickes hund Lexus, en grymt duktig collie! Hur kul som helst, nästan som en sorts meditation att gå ut och gå med en hund, eller att bara sitta o klappa den. Jaja, en dag då jävlar blir det en borde collie som ska heta Roxy :D

Jag gjorde ett test som handlade om vilken Batman-skurk man var. Jag blev Jokern! YES!


Lite bilder från sistone, typ:






Mica skrev en Haikudikt till mig :D

klappa koalan
eller en känguru men
se upp för loppor!
_

Veckans album: Of Montreal - Hissing Fauna, Are You The Destroyer?

Veckans musikvideo:



So long Sweden!

1 comment:

Anonymous said...

ohh du kommer ha så kul där borta! bland alla koalor o spindlar o ormar o vallabys o euborginer o aaaaah. jag vill också! :D hoho.