Wednesday, August 01, 2007

Heavy rains, men rätt nice anyways! ;)

Oj, nu blev detmycket att skriva ner, jobbigt när man inte pallat att skriva på ett tag för det bli så himla mycket man måst ekomma ihåg sen när man väl ska skriva ner det.

Det som hänt på sistone är iaf: Vi var på djurparken, Caversham Wild Life Park där vi klappade koalor och kängurus, vilket var en cool upplevelse! Fast koalorna sov nästna hela tiden, sådom var lite boring, men kängurusarna studsade omkring fritt o man fick gå fram till dom hur man ville o ge dom mat! Vissa var riktigt glupska och slukade exakt allt godis man hade i handen, andra ville bara ligga o chilla i solen haha :D

har laddat upp bilder från den dagen på Facebook, så tryck HÄR för att se dom!

Efter det på kvällen åkte jag o ett gäng till en norsk tjej som bor inne i stan för för-fest. När vi kom dit så såg vi ett lägenhetshus där det lös högst upp och alla tänkte: wow det där stället ser fint ut haha, tänk om VI skulle ha för-festen där liksom!

Sen så visade det sig att det var där vi skulle ha för-festen haha! Det var penthouse våningen som norskan hade. Skitfint var det. Så där festade vi med folk från 6 olika länder vilket var riktigt kul! Sen vid tolv-tiden så gick vi in mot city för utgång. Vi skulle till en klubb som heter Mustang där något coverband spelade men vi fick stå köa i typ 45 minuter i regn så det var inte så nice, jga var dessutom sjuk också så det var mindre trevligt. Sen när vi kom in så slutade ju såklart bandet att spela och dom sätter istället på världens fjortis-dunka-dunka-musik! Gah! Så vi som inte dansade till den gick sen ut o tog en pizza.

Sen försökte vi få tag på en taxi vilket är sjukt svår ti dne här stan. Det finns en taxi-line där det är ca 30 meters kö så där pallar man inte att stå. Om man int eär ett stort gäng o kan ta en sån där stor taxi då kan man hoppa före alla haha (verkar det som eftersom vi gjorde det en annan kväll ute) sååå vi gick längre nerför gatan och försökte vinka in en taxi. Det slutade med att vi gick VÄLDIGT långt nerför gatan och efter ca 20 taxi bilar åkt förbi oss så fick vi tag på en!
_

Sen har jag fått en ny vän som heter Bei, en galen tjej från hongkong som råkade kasta mitt schema ner i en toalett :D tack bei! Jag hade vikt det till ett flygplan eftersom hennes försök till att vika flygplan sög :p så jag visade ett svenskt plan, som hamnade i toaletten. men annars är hon riktigt snäll, eller som hon beskriver sig som: that sexy-girl-on-the beach-look. :p haha!

Fick ett fint Krya-på-dig-kort för några dagar sen av henne och lite Ingefära/citron-te. Har vart sjuk i en vecka nu typ så det behövdes verkligen! Krasslig i halsen o feber o sånt. Gjorde ett tack-kort till henne, får se om hon diggar det heh.

Det står "Japanese blessings" för att jag berättade hur stor japan-nörd jag är :D.. Är bjuden på middag ikväll också till något gäng? Hon Bei känner dom så, men det blir nog trevligt!

Idag hade jag även min första foto-klass! Photo work som den heter på engelska :p.. lärarna verkar skittrevliga och kursen kommer vara mer analog än digital vilket är bra för att få lite mer mörkerrumserfarenhet. Sen har jag studio work imorn som är mer digitalt och i studio. YATTA!! :D Här är min gigantiska foto bok. Sen utöver den har man typ 6 st häften att plöjja igenom med alla uppgifter o sånt :S. Galet mycket papper här borta. Jag hatar papper.


Sen har jag även köpt en affisch till mina kala kalla fängelseväggar! Det blev en The Killers affisch som va rätt snygg.


På fredag ska vi till ett ställe som heter Freemantle. Som delvis är ett gammalt fängelse som vi ska spana in, vilket skolan anordnat. Det ska bli sjukt spännande, man går runt på natten med facklor :) :).
_

Har också tagit några snyggt-folk-på-stan-bilder till nästa nummer av Meg Ritzh tidningen, hoppas dom kommer med!

Annars är det väl inte så mycket mer att berätta om tror jag... :)

Eller ja just det; har även köpt en riskokare som man kör i micron, tar bara 12 minuter haha :D Det bästa är priset: ca T J U G O S E X KR!!! Får se hur bra riset blir dock :)...

1 comment:

Fingal:ful said...

Hej!

Vilket sorts minneskort är bäst, compact flash eller SD(memorystick?), och såfall varför?

Hare gött!!

Niklas