Saturday, June 17, 2006

Anima

Jag och Oskar diskuterar det viktiga med fotbolls-vm:

M - anima. creo/accido:
den där kranen dom använder på vm matcherna bakom målen fascinerar mig...

F L A M I N G O - OSKAR W:
det är ju den man tittar på :P

M - anima. creo/accido:
ja exakt :)

F L A M I N G O - OSKAR W:
och han med steadycam på långsidan

M - anima. creo/accido:
JA!

M - anima. creo/accido:
snacka va coolt att ha det jobbet :D






























_

Så anyways, jag sitter vid min dator (vad ovanligt tänker ni då) en fredagskväll och photoshoppar, sånt som man gör en fredagskväll! o så ba ringer det! JA! det ringde!

End of story.
_

Månadens låtar:

Många låtar från Becks skiva Sea Change är helt underbara. Även Of Montreal som jag nyss upptäckt känn så genialiskt uppmuntrande.

Så jag listar dom bästa:

Of Montreal - I was never young
Of Montreal - Disconnect the dots

Hoovers oover - Hakkanou
Beck - Already dead
Beck - Lost Cause
Inoran - I wish I had never met you
Mew - Shiroi Kuchibiruno Izanai (White Lips Kissed)(Japanese Version)

Blev en del japanskt där den här gången, fastän MEW inte är japanska men den låten sjunger han på japanska, helt ultramega bra.
_

Så tillbaka till den där "det ringde" historien, jo först var det angelica som ville säga hej, så vi sa hej utanför här. Sen ringde micke oxå som ville att jag skulle med på fest med han o angelica o nåra till, o efter en massa tjat från hans sida så följde jag med :p. läskigt ju. men då var festen slut o alla var utslängda, men vi hängde lång stund vid en lekpark, o sen gick vi o tog en wurre halv fyra :). Det var bra ändå.
_

Det är inte ofta finskarna får till det i schlager-vm höll jag på skriva. Men ibland, ja ibland kommer det något extra speciellt från våra grannar i öst. Som den här låten med tillhörande musikvideo som är så genialskt töntig att allt stämmer så mkt. Jag har beslutat mig att göra en remake av den här videon.

http://video.google.com/videoplay?docid=-8610362188397291938&q=wanna+love+you+tender


Japanerna, som däremot får till det rätt ofta i alla sammanhang har gjort det igen i form av Zuiikin Gals:

http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=17936

och del 2:

http://www.youtube.com/watch?v=J5qoMfBJUeI

Att någon aldrig förräns då, kommit på idéen att lära ut engelska i samband med tre.. glada damer som kör workout? Dom lär ut dom mest användbara fraserna, typ:

Spare me my life och I was robbed by two men, jag tror det är för dom ska åka till NY lr nåt :).

Fast kan någon förklara LET'S GO DUTCH?!
_

Have a nice day! See you next week! /Zuiikin English.

No comments: