Saturday, July 01, 2006

Another month to wait...

Vilken händelserik vecka!

Kom hit i söndags, lr vi sov hos niklas inne i visby den kvällen. På måndag morgon åkte vi hit till studion och började jobba på bergman-utställningen.

massor att göra och mycket som konstigt nog faller under vårat ansvar. Men men det mesta har gått relativt bra förutom grejer som inte har kommit hit än som vi behöver, typ dvdspelare, förstärkare och sånt.

Den kommer bli rätt stor, men frågan är hur mycket människor som kommer. Den öppnar på måndag så vi får väl se..

Bergman lär nog dyka upp här, det blir sjukt spännande. Ingmar Bergman liksom. Det var meningen att Ang Lee skulle dyka upp här idag vid fem tiden för en interju i studion men han dök aldrig upp :/ inspelningsteamet valde en annan plats tror vi. blev skitbesviken iallafall :p.

Just nu visas hans filmer The Ice Storm på biografen Roy här nåra hundra meter bort. Sen svarar han på frågor. ska nog dit sen och kolla på det eftersom vi blev lovade att få komma in där gratis av insplningsteamet. Snacka nice, annars skulle det kosta 120 spänn och det va ändå fullbokat.

Idag var jag riktitg klantig, jag hade klättrat upp på en stege och lyckades ramla ner på ryggen som skrapades upp mot en vägg. Det gjorde rätt ont :/.. Men jag skyller på att kaffet var slut i studion, vid tre tiden fick jag o nisse nog att ha huvudvärk av att inte dricka kaffe så vi stack o köpte, kakor också!

Tidigare i veckan träffade jag förresten Niklas och hanna från molkom alltså. Hanna fylld år o vi firade med grillning och en massa drickande! Det va riktitg trevligt asså. Sen på morgonen var det tänktt attt jag skulle åka med Arne, min chef från Fårö till studion men han glömde mig!!!! och det var efter jag hade cyklat 1 mil, kl åtta på morgonen, bakis, pollenallergisk och trött efter endast 4 timmars sömn. MEN, från ingenstans kommer Katinka (jobbar just nu i studion med Arne, produktionsledare, scripta för bergman sen ca 40 år tillbaka) gåendes på en morgonpromenad. Hon påminner mig om att ringa Arne och fråga vart han har tagit vägen, såklart hade han glömt bort det. han har lite mkt nu i huvet verkar det som...

Iaf, så löser det sig att jag åker med henne till jobbet. Senare på den kvällen är jag o nisse ute på Fårö och hjälper till som statister på en Bergman-busstur för alla bergmanentuiaster. Dom åker till alla inspelningsplattser o sånt på fårö där bergman spelat in. Arne och Katinka håller i den. Vid ett stop åker dom till en plats i Skammen som användes när dn spelades in, en modell av en kyrka står uppstäld typ fem meter framför en kamera, sen 200 meter bort går vi som är statister då, bortåt så det står ut som vi går in i kyrkan i kameran. Kameran är kopplad till en flatscreen tv som står i ett tält, så alla turister blir skitimponerade av att det är exakt som i Skammen-filmen.

Såhär ser det ut alltså, vi går där borta vid horizonten typ till höger, vilkett skapar en effekt av att det ser ut som vi går in mot kyrkan som egentligen bara står nåra meter framför kameran på en ställning dold av nåra buskar. Smart, enkelt och funktionellt.



Träffade även en dvdforum-profil ( grundare och skådespelaren Christian Magdu) vilket var lite kul eftersom vi träffats förut på en inspelning)

sssssseeeeen efter det åkte jag o nisse ut och tog en massa stockshots (filmade bilder på snygga platser) runt om i Fårö. Blev asheta bilder som vi sedan tog med i en Bergmandokumentär som ska visas här på utställningen.

En jobbig grej som händee efter bilden här nedanför togs då när vi var ute på en kustväg mitt ute i ingenstans var att niklas glömde nycklarna i hans bil och när vi kom tillbaka till bilen så var den låst av sig själv. Där stod vi uteåsta från bilen..gaah. Men eftersom det ofta, nästan alltid löser sig när nåt oturligt händer för mig så var ja ginte så jätteorolig.

Niklas frågade om jag hade nåra nycklar på mig och provade sedan att försöka låsa upp bilen med div nycklar på min nyckelknippa. En liten låsnyckel gick av efter nåra försök och vi var redo att ge upp kändes det som. Men sen provar han igen med den trasiga nyckeln och dååå får han fkatiskt upp dörren. helt otroligt ahan gjorde inbrott på sin egen bil med en liten låsnyckel :S..tur eller dålig kvalite på dörren? :P


_

Emilia är ju i fullgångg med S11 fotbollslaget, önskar jag kunde vara med. Så himla kul att spela fotboll. Vore äve ku latt hitta tillbaka till den form man en gång hade i tiden :D..

Om ni vill bli supporters eller spelare till hennes korpenlag så ta en titt här!
_

Naej nu ska jag nog ut och cykla en sväng ( från ena sidan av studion till andra sidan :p.) måste ju ställa in cykeln i garaget :p..

No comments: