Thursday, April 20, 2006

10 minuter för mig själv

Phew vilken dag!

Vi har filmat hinderbanan idag och det gick riktigt bra trots allt. Det kunde ha blivit mindre bra men det blev riktigt bra istället :).

Vi började kl tio för morgonfika och planering i studion.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Sen åkte vi ut för att rigga all räls vilket tog rätt lång tid eftersom marken var lite ojämn. Sånt himla jobb att bära den där jävla rälsen och den tunga åkvagnen. MEN det blir riktigt snyggt.

Fixade några fler statister från skolan och efter en snabbvisit på Fårösunds högstadie så fixa vi fram tre till sjuor som fick spela lumparkillar. Dom hade som tur var längden inne.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Det blev att vi tog fem bilder (med bilder så menar jag kameravinklar alltså) istället för tre som planerat, men det blir ofta så. Man kommer på att vissa saker kanske inte funkar utan vissa andra o ibland kommer man bara på nåt som skulle kunn vara riktigt snyggt och bara måste skjuta den bilden :).

I dagens scen skulle en grupp av soldater springa i förgrunden på en hinderbana och en annan grupp soldater skulle springa åt motsatt håll i bakgrunden på en annan hinderbana. Det blev riktigt lyckat. Ungefär såhär såg det ut fast mycket större vidare bild.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Vi blev klara vid tre tiden. Hade sån tur med vädret förresten. Jag vaknade imorse av att jag hörde att det regnade. TACK tänkte jag och log för mig själv. Nu kanske ni undrar varför jag gjorde så? Jo det är såhär :).. Eftersom vi ville visa att det var mer ett helvete för lumparna så skulle det vara regn och trist väder, helst lerigt men tyvärr hann det torka upp rätt mkt när vi väl började spela in, så det var mulet hela dagen nästan, ibland kom solen fram och då fick vi vänta tills den gick i moln. Sen när den gick i moln så skrek jag: NU KÖR VI!!! :) På ett snällt sätt såklart.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

När vi blev klara med allt för dagen vid halv fem. Så stannade jag kvar i studion för att se hur det gick för dom andra och för att bara slappna av lite från vårt jobb. Dom blev klara vid sjutiden då vi gick o käka en väldigt välbehövd middag.

Efter det tvätta jag, dålig dag att tvätta egentligen med tanke på hur hårt vi jobbat idag men det behövdes verkligen.

Sen kom jag hem efter att ha hängt hos Am, Ak och Jennie en stund. Pratade med Helen som btw fyller år idag, grattis igen på 22-årsdagen :) Hon börjar bli stor nu. Hela 22 bast! Vad tiden går snabbt! Känns ju som igår då vi diskuterade röda korset, religion och andra flummiga saker. Eller vänta! Nej det gör det inte alls det :p.

Imorn ska vi filma våran scen, filmhantverksutbildningens scen, så vi ska vara på en skitfin strand och filma en inspelning av en film. Så vi ska ha ett fejkfilmteam som vi filmar. Dubbel utrustning, phew. blir jobbigt med tanke på allt vi ska frakta dit. Ska vara på en strand på Fårö som vi spanade in för nåra månader sen!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Där ska vi göra en tribute till en scen från Sjunde Inseglet, passande nog eftersom Bergman bor på Fårö alltså :). Så Döden kommer vara med! Det ni!

Nu börjar det bli dags att gå lägga sig! Bjuder på en kul bild! Stig-Helmer time!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Gonatt!

PS: Ni som läser får ju gärna KOMMENTERA också :p

1 comment:

Anonymous said...

Martin - inte bara störd=)

tjo på dig!! vicken fin sida du haaaar. tänker på dig. tycker vi ska hitt' på nå' snart i solen!!

Kraam Mimilia