Wednesday, July 05, 2006

rapport exclusif!

Här kommer en drös av bilder från studion!

Här står Sven Volter och håller ett tal under invigningen:

Free Image Hosting at <a href=

Här är Green-screen avdelningen, ställ dig i det gröna och du syns på bilden till höger och i en liten monitor som står till vänster som tyvärr inte syns. Ungarna älskar det...dom vuxna oxå iof!

"ja titta va häftigt, jag är iiiii ett akvarium!!"

Free Image Hosting at <a href=

Här är modellbygget av kyrkan i Skammen, lr en kopia av den.

Free Image Hosting at <a href=

En massa kameror från olika åldrar

Free Image Hosting at <a href=

Vårat biljett/dvd/bok/läsk-bås.

Free Image Hosting at <a href=

Här ser ni dagsljussättning över Skammen-huset!



Här är nattljussättningen!

Free Image Hosting at <a href=

Här ser ni hur det kan se ut i ett uppbyggt rum med ljussättning o sånt.

Free Image Hosting at <a href=

Här är Laterna Magican, Zoetropen och min animationsdel till höger.

Free Image Hosting at <a href=

Här är Madame Marabou som jag kallar henne :p Rakt fram är Bergmans biograf, det vita rummet alltså.

Free Image Hosting at <a href=

Här är inne i Bergmans biograf som snickarna har byggt upp i studion, en identisk kopia alltså.

Free Image Hosting at <a href=


Här är insidan av Skammenhuset under dagsljussättningen.

Free Image Hosting at <a href=

EDIT:

En kul grej som hände igår med några hel-ylle turister från gbg på tre pers.

Dom har precis sett klart bergmandokumentären och tackar och har sig o jag säger: ja kul att ni uppskatta den lr nå sånt, kul att ni gilla den typ. Fast jag orkar inte föra mig och mumlar fram det bara. Det är nu det roliga kommer för dom hör inte vad jag säger :p.

Deras blick. Dom ler och försöker skratta men tittar lite oroligt på varandra och säger: ha..ha jaa..eh.

Snacka pinsamt! men efter dom gått bryter jag ut i skratt :D


Tv4 var här idag och filmade till morgonnytt imorn Torsdag alltså, dom har väl nån specialare för filmnyheter då! Det var lite spännande men jag försökte hålla mig undan eftersom alelrgin va extra jobbig idag så jag gick o nös hela tiden imorse! phew :p Men när man försöker hjälpa till bara så smygfilmas man. Men förhoppningsvis klipper dom bort det.

_

Titlar kan visa andra saker..
_

2 Juli 2006: Jag visste inte vad som hände riktigt. Helt plötsligt kändes det som jag bara inte kände dig längre. du var där borta liksom, med dom, som något helt annorlunda och främmande som jag inte kunde förstå eller passa in i nånstans.. men mellan din och min värld fanns det en bro där vi kunde mötas och vara oss själva en stund. Jag var nog för feg för att å över bron och möta din värld. den verkade så himla konstig faktiskt. När dom väl möttes blev det konstigt.. det var väl så det började sen försvann både du och jag.
_

Hittade en gammal dröm jag hade skrivit ner i mina anteckningar på helgon som jag inte hade plublicerat än. Får se om ni tycker den är intressann..

"Inatt drömde jag om en man och hans dotter som var på flykt från någon galen person, dom fflydde in i ett sjukhus/kyrka och den där galna personen, en blond kvinna, jagade dom överallt. In och ut genom korridorer, folk som var i byggnaden var helt skräckslagna och stod helt stilla. Ingen ville hjälpa dottern eller mannen. Mannen var rätt svag, till människa alltså och det kändes som han inte kunde rädda sin dotter, men dte blev så att han stannade kvar när dom kom till kyrkodelen av huset och sa till dottern att springa vidare! o hon sprang och kom till en massa korridorer där ingen ville hjälpa henne, alla dörrar var låsta o hon sprang vidare i korridoren, sen vaknade jag.

hmMM Fick inspiration till en film där! hade en annan konstig men viktig dröm, fast nu har jag glömt den..fan! hatar när det händer.
"

Den drömmen innan hade jag typ..hm vad kan det ha varit. några månader sen nu, i slutet av maj ungefär.

Men på nåt sätt så liknar den en annan dröm jag hade några dagar sen:

Inatt hade jag världens skummaste och rätt känslosam dröm. jag blev lessen på riktigt av drömmen liksom, så jävla konstigt, fast i sömnen, alltså inte i drömmen utan på riktigt, eeh låter ologiskt men.. ni ska iaf få höra den: det började typ med att det var ett elakt gäng med en tjej som ledare. dom slogs ofta med deras ärkefiende som var stålmannen fast det var jag som var stålmannen? gänget verkade gå ycket på droger o sånt, drömmen handlade mest om ledaren som var en tjej som var skiiitsmal. Jätteosäker på sig själv var hon oxå, det var därför hon var så tuff hela tiden, så känslokall och ”onårbar” lr vad man ska kalla det.

hursom helst så tror jag det var efter en fight med stålmannen (mig) som hon blev skadad och höll på att dö, dom andra som egentligen inte gillade henne var glada och försökte liksom ta död på henne snabbare tror jag. försökte ge henne massa konstiga piller o sånt.

men hon blev så otroligt lessen och försvarslös. hon började gråta medan dom andra i hennes gäng på typ fyra pers bara stod o skratta åt henne.. så himla sjukt.. hennes värsta mardröm var att dö helt ensam.. vilket hon var på väg att göra, ingen brydde sig om henne liksom.. hon bönade och bad om att dom skulle hjälpa henne men dom sket i henne.

förutom en.. det var en hemsk äcklig smal grå hund/dvärg som hoppade upp i samma säng som hennee och försökte sig på henne. hur sjukt som helst, hon bara skrek så mkt hon kunde med tanke på att hon var skadad och knappt kunde röra sig, dom andra hade gått förlängesen..


Vaknade upp och kunde inte sova på en timme typ. Den fick mig att börja fundera på en massa saker..
_

Moderna tankar om varandra
och Du liknar ingen annan
Antika löften som
Vi blandar tills
Vi båda slutat andas luften omkring...

Har Vi tid innan allting tar slut?
Äntligen har Jag hittat orden &
Jag hittar Dina händer under bordet
Vi hinner bli något stort än
Växa några meter innan sommaren blir oktober...

2 comments:

Anonymous said...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»

Anonymous said...

Here are some links that I believe will be interestedhttp://googleindex.info/891.html or http://googleindex.info/147.html and http://googleindex.info/2635.html