Monday, January 22, 2007

Vi är i framtiden

Igår natt pratade jag med Jonna på telefon, om min migränhistoria. Som tur är så har den ju släppt rätt mycket om man tänker på hur det var när jag var liten. Större motståndskraft och att jag lärt mig känna igen alla varningstecken innan det kommer hjälper mig på vägen. Som tur var så kom ju läkarna på att jag det var migrän jag hade när jag var 8-9 år. Det är därför jag blir så irriterad på den här kvinnans läkare som gav henne diagnosen att hon hade migrän vid 32-års ålder! Helt otroligt ju. Efter att hon haft det sen hon var 14! Stackare! Läs mer om det här: "Hon tog tio Treo om dagen!"
_

Idag var det skitfint väder, så jag tänkte "jag går ut och fotar lite!". Så himla najs väder var det men det var lite för kallt för att knäppa några bilder, händerna frös :p. Tog några kort iaf och promenerade istället. När jag kom hem insåg jag vilka tråkiga och vardagliga bilder jag hade tagit. Jag gillar inte vardagliga bilder. Eller jag gillar inte vanliga naturbilder. Jag har tagit sånt förut, jag måste komma med något nytt tänker jag. Det är det jag försöker sträva efter när jag tar bilder. Något annorlunda, nytt, overkligt och som får åskådaren att titta lite mer noggrant på. En lek med färger, vinklar och annorlunda motiv. Jag vill få åskådaren att känna, stanna upp och tänka efter, Vad är det jag ser? När jag har en utställning så ska den heta THE ESCAPE.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

EDIT: Lägger upp skissen jag gjorde när jag bodde i F-sund. Inte så speciell men kanske kul att se vart jag började.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
_

I helgen träffade jag Jonna, det va najs, vi satt i Kulturhuset och fikade och kollade ner på alla små stressade människor på gatan. Det va extra kul att träffas på "fel" vecka dessutom. Sen kollade vi i några affärer en stund på lördagen också. I åhlens så fastnade jag i Muji-avdelningen. Alla deras produkter är så bra tycker jag. Så stilrena och perfekta förpackningar har dom också. Har en speciell fetish till deras gråa Japan-retro kontorsprodukter! Små kit har dom också. Muji borde egentligen öppna en afär på Arlanda, eller alla flygplatser om dom inte redan gjort det. För dom har perfekta små produkter som man kan tänka sig köpa på flygplatser eller om man är på resande fot. Om man t ex glömt sin tandborste eller blivit av med hela sin väska så har dom såna grejer. Väskor, morgonrockar, tofflor, kosmetika, pennor, block, leksaker, kläder you name it! They got it!

Muji betyder "No Brand Quality Goods". Skitbra, inga fula logotyper överallt.

"
Muji originates in Japan and translates as “No Brand Quality Goods”. It was established in Japan in 1980 and the company’s basic principle is to develop new, simple products at reasonable prices by making the best use of materials while considering environmental issues."





















_

2 comments:

Anonymous said...

Tack för den första kommentaren i min sprillans nya fina blogg snygging! ;)
Ses imorrn, Puss!

Larry Lindbaum said...

"THE ESCAPE"
Pretentiöst värre Martin :)...