Tuesday, February 20, 2007

Everything's not lost

Vaknade. Tänkte för mycket. Försökta äta frukost. Tänkte för mycket. Blev rastlös. Tänkte för mycket. Beslutade mig för att åka in till stan och fika med mig själv, min ipod och min anteckningsbok. Kom på att jag var tvungen och tvätta först. Tvättade.Blev tveksam om min resa in till city. Såg på Shaun of the dead istället. Skulle lägga i andra tvätten när jag ser att tvättmedlet är slut. Helvete tänkte jag. Fick panik på att behöva vara hemma. Klädde på mig och gick till Kista Galleria. Köpte tvättmedel och en påse Doritos Nachos. Impulsfikade på Cafe Komplé, även kallat Tv-spels-kafeet för det har så otroligt tråkig inredning = dåligt tv-spel från mitten av 90-talet. Lyssnade på Ricky Gervais Podcast Show nr 7 och nr 8. Småskrattade lite för mig själv. Åt min bulle. Drack mitt te. Tecknade i min anteckningsbok. Tänkte för mycket. Jag är bra på sånt. Efter en timme gick jag hem mot min vilja. Hörlurarna trasslade ihop sig när jag skulle lyssna på dom på vägen hem. Jag blev irriterad och slängde ner dom i fickan. Det blev ingen musik hem. Det var kallt. För kallt. Jag tvättade. Umgicks med min dator. Umgick med min tv. Det var ett intressant program på tvåan om Japan. Berättaren hade tråkig röst. Jag åt spaghetti och köttfärssås a la Mamma. Hon gör den lite för stark. Jag fotade. Photoshoppade. Msn:ade och jag saknade och jag insåg att jag har varit här förut men ändå inte riktigt. Någonting är annorlunda för jag kan inte sluta tänka på...
_

Dagens tankar och känslor blev illustrerade såhär:

2 comments:

Fingal:ful said...

Hello emo-Marre, sen när började du med poetry slam?


Kram, Niklas

Larry Lindbaum said...

Jag tycker du borde döpa om din blogg till "Mitt liv som arbetslös" hehe..

No offense :)

Hjärtliga hälsningar, L-O