Monday, February 26, 2007

So long Sverige...


Laddade ner Lalehs nya album idag. Det gjorde ont faktiskt. Hennes musik är helt klart värd att köpas men jag har inte råd. Men jag lovar Laleh, jag ska köpa båda dina skivor så fort jag får en lön!

Hennes stil, texter, karisma är ju helt underbar, hon verkar lite knasig oxå, på ett bra sätt alltså. Hon är dessutom otroligt söt också. Titta bara! Man blir ju helt till sig!

Imorn blir det besöket på Kringla P, ska bli kul! Det bästa som skulle kunna hända är efter att ha visat lite portfolio, får ett jobberbjudande som man givetvis tackar ja till :p. Gah. Men men vi får se hur det går det är ju bara ett typ studiebesök :).

Ska klippa mig på onsdag! Yay, så trött på att gå runt med mössa hela tiden! Det är aplångt nu. Monkeylong!

Läs och njut av Lalehs tankar:

Well you know me
I’ve never been afraid
I always jump into it
With my whole heart and no shame
And the thoughts that I’m left with
Is making such a mess
There’s nothing more confusing
than the loss
You’ve caused yourself
and, all in all ...
It feels you’re like me and

Were the trees still green in november
And I know I cant remember summer being so gone But I will play along But it feels It feels so much That we don’t know what we’re doing And I never knew, never thought They could play along honey But they don’t know what they’re doing

And I know I won’t admit it
And I don’t want to say it
But I still look for you in the park
On my way home each day
And no, I won’t admit it
Not even to my friends
They think I’m doing well
And I even lie to myself
How long can u keep a secret from yourself Like that storm that blew me back 2 years To that first step I took away from you And the hope that you left It’s hidden in my room I’m a strong woman But sometimes I’m weak for you And on and on, I close my eyes and I’m still there I’m still there ...

Were the trees still green in november
And I know I can’t remember summer is gone I still miss you ...

Se även videon till Live Tomorrow som är min favoritlaleh video :)



Inspelad på Fårö, Gotland.

_

Inspelningen i helgen gick bra, det var svinkallt och vi höll på från fyra på dagen till halv sex på morgonen! Rätt problemfritt förutom i sista timmen då dom skulle få tillbaka en skylift till Kfum-gården vi hade som uppsamlingsplats. Av någon anledning gick det inte att få upp stödbenen på den så det gick inte att rulla iväg den. Men annars gick det bra. Det var kul men svinkallt ibland. Roligt folk som jobbade på den också. Jag brukade hänga på den ungdomsgården när jag gick på mellanstadiet, det var där alla discon var. Skitkul att se igen efter så lång tid!

_

Ska man flytta till Finland i fyra år? Det vore jättekul, spec att gå foto eftersom jag gärna vill hålla på med mer studiofoto o sånt. Men fyra år är ändå fyra år liksom. Ska nog söka iaf fast det beror på hur jobbläget är då också såklart...

1 comment:

Larry Lindbaum said...

Vad bra att du någorlunda upprätthåller din moral, med tanke på dina kval efter att ha laddat ner Laleh´s skiva. Jag är själv en stark motståndare till illegal nedladdning och fildelning. Jag tror att det kommer leda till nöjesindsutrins stora kollaps om vi fortsätter som vi gör. "Fildelning, nej tack!"
jaja, det var bara det.