Thursday, March 01, 2007

Watching the same thing all over again

Den här veckan har susat förbi alldeles för snabbt, inte för att den är slut men helgen närmar sig redan. Gjort idag? Ingenting, skitskönt. Eller det beror ju på vad man kallar ingenting. Jag har iof kollat på senaste Lostavsnittet som kom inatt tror jag och spelat en massa GTA VICE CITY. Älskar det spelet.

Vilken dag det blev igår. Åkte in till stan för att klippa mig kl 1300. Jag o Lisa (nya frisören) kollar igenom en massa coola frisyrer och hittar en i stil med den jag har fast mycket rufsigare, tyvärr kan inte mitt fräsiga hår bli så rufsigt utan en massa gegga i eftersom det är så rakt men vi väljer att köra på den iaf. Jag får en kopp te och hon börjar klippa. Min brorsa kommer efter en stund förbi och säger hej, han jobbar i samma hus nämligen och klipper sig också där. Håret blev bra men lite kort, lite ovant bara. Fast om jag ha deglasögon hade jag verkligen sett ut som en tönt, men det skulle vara helt ok faktiskt.

Jag tvingar honom att bjuda mig på lunch efter, en skitbra idé. Efter lunchen går vi runt och kollar lite kläder, jag letar trenchcoat och han letar tröja. Vi hittar flera trenchcoats men alla kostar en förmögenhet och är slut i min storlek. Efter det åker jag hem till Kista igen för att kolla lite i gallerian.


Där ser jag mamma komma gående. Hon hänkar på till Brothers, Dressman och till slut Jack and Jones där vi hittar en trenchcoat som dom precis fått in, i min storlek också, yay! Trodde aldrig jag skulle hitta någon!
_

Star Trek Cribs :D



Star Trek med Turkiska skådisar, inte dubbat alltså, en ren kopia, nästan :D



Besöket på Kringla P gick bra, rätt intressant och se hur dom jobbar. Skulle vara rätt kul och starta något sånt själv med någon som känner sig manad och håller på med bildretuschering. När dom retuscherar gör dom i princip samma saker som jag gör hemma, fast dom får betalt för det. Skitbra ju haha. Fast dom skriver ju ut och laminerar också. Men det kan inte vaar så svårt :p.

Fick tips om att gå till Yfo, en fotoaffär vid zinken, för att kolla in deras annonser som fotografer sätter upp hos dom. Som alltså söker fotoassistenter, tyvärr verkade alla söka fotoassar med tidigare erfarenhet eller körkort så det sket sig på en gång. Man måste ju börja någonstans. Kanske kan hitta någon på nätet. Göra en comeback på Fotosidan. Eller sätta upp en egen annons?

Sticker ner i tunnelbanan efter det och ser att Ann-Marie stirrar på mig genom fönstret på tåget som kommer in, vi catchar upp och hon ska köpa en dator från webhallen, jag skulle till Kreatima på Sveavägen som ligger precis över gatan bara så vi gör följe!
_

Nu har The Escape bild 2 i serien blivit klar!



Vad tycks?
_

Nu är jag trött på att förlora.

2 comments:

Larry Lindbaum said...

The ESCAPE:
Suggestiv. Blir lite mörkrädd. Men är den inte lite väl blå?

Fingal:ful said...

Jo Martin, det är lite lustigt. Var det jag ville påvisa, bland annat.