Monday, March 19, 2007

I've written it down in a safe place

Veckans Gratisgrej!

Konica FC-1, med Blixt, två objektiv och en himla trevlig kameraväska!


Hur?


Pappa hittade en annons på bortskänkes.se där folk ger bort allt möjligt. Jag mailade killen och igår, söndag, så åkte jag och hämtade den. Hna hade inte använt den på 25 år och var redo att slänga den! (Oh No's!!) Så han ville se om det var någon som ville ha den. Det här är otroligt mycket tur, för den sidan rätt mycket skräpgrejer.

Sen är det extra tur för att jag önskade mig nyligen en blixt och den här blixten man fick med passade min digitala systemkamera och har även vridbart huvud.

Det enda dåliga är väl att den inte är supersnabb som dagens blixtar men den funkar bra iaf. Älskar ljudet den gör när den laddar blixten: PiuuuuUuuuuuuuuuuuuuuU
!

På bortskankes.se kan ni hitta: Hästar, hundar, fordon, möbler, kärlek?!, hushållsapparater, tv-apparater, datorer och mycket mycket mycket mer. Det är galet.



Om någon btw har en Omnibouncer så tar jag gärna emot den också :D

En kul grej som hände när jag skulle gå från killen som hade kameran, allt var avklarat o vi sa hejdå. Då säger han: Du får förresten gärna ge 20 spänn så kan jag köpa godis till sonen!

Jag: Eh.. jaa fast jag har inga kontanter på mig! (vilket jag var säker på att jag inte hade)

Han: Aha ah men det är okej! Lugnt.

Jag: ehe..ok......


Hatar kontanter. Fast sen kom jag på att jag hade småpengar i min väska. Men... shit happens.

I helgen flyttade brorsan till London, aastråååkigt men det öppnar även nya möjligheter för att t ex bo där gratis och bara softa omkring ett tag och sen åka hem när man typ vill :) Har inte sagt det till brorsan än men han har inte mycket till val känner jag :D.

Hittat ett gammalt Efterklang-album jag inte visste fanns. Springer heter det. Inte lika bra som Tripper men några låtar är riktigt bra. Som låten Bright, wowiwoowi!


Här är en video till en annan låt som heter Swarming så ni kan höra hur dom låter.


No comments: