Thursday, March 15, 2007

Närhetsgräns

Det är inte ofta man får en riktigt personlig present. En present där man verkligen ser att personen har lagt ner tid och möda för att skapa eller hitta något som passar personen som ska få det. Fick en tidig födelsedagspresent från en otroooligt underbar vän som heter Caroline. En tavla hon kämpat med sen i somras tror jag, wowiwoowi! Bara en massa martinsgrejs :) Skitsnygg, den mörka looken passar in med mina andra tavlor som har svarta ramar i mitt rum. Ska hängas upp så snart som möjligt! Tack!



Ikväll blir det sushi på East med brorsan. Sen ska vi gå på Den Innersta Kretsen som verkar rätt bra. Henrik flyttar snart till London. Trist! Men kul för honom såklart. Då kan man ju även göra ett återbesök i staden man missade att turista i när man var där. Igår träffade jag Ann-Marie och Joel hos Ann-Maries place. Hon bjöd på kladdkaka och glass, kaffe serverades också förståsss. Hon behövde också lite hjälp med Stig, hennes nya dator med Windows Vista som jag vid första blick inte alls gillar. Rörigt och svårt att navigera sig. Allt som är bra är ju snott rakt av från Mac os X.


I veckan har jag även sökt jobb hos Titan Television, får se hur det går. Om något bra skulle komma utav det, så vill jag tacka Suzanne i förväg. Tack! Hon är i Thailand just nu btw. bastard. :P


Yay nästa vecka sätter jag och pappa igång med handledarkursen för övningskörning. Sen blir det att ta körlektioner och plugga teori. Har redan börjat med teorin. Det är klurigt, men kul. Har övningskört lite förut o det har gått bra.. Om man bortser från vissa situationer på Gotland :p


En gammal bild som jag fixat till så den passar dom andra från den serien. Niklas och Ellen modellar under våran photoshoot för några år sen.



Älskar hur ljuset faller. Ljus är svårt, speciellt utomhus utan ljussättning eller utrustning för att skärma av ljuset. Man har alltså inte lika stor kontroll, så det gäller "hitta" ljuset så det inte blir för starkt men inte heller för platt och tråkigt.


Veckans bästa reklamfilm!




Det är lustigt hur långt bort man kan hamna dom som verkar närmast. Det är då man undrar om alla ord bara var tomma löften man fick höra.

No comments: