Tuesday, May 01, 2007

Was it a dream?

Svd skriver idag en artikel om olika radarpar i tv-program men dom har inte tagit med flera av mina favoriter så det blir en egen liten "artikel".

Top Fem Radarpar genom tiderna (1984-2007 :D) :

1. Filip & Fredrik - Efter fem program: Ursäkta röran, High Chapparall, Grattis Världen, 100 Höjdare och Ett Herrans liv blir det bara bättre och bättre. I deras senaste 100 Höjdare är det svårt att inte le när man får se vilka sköna karismatiska och unika personer vi har här i Sverige och Norden.



2. Peter Siepen & Tilde Fröling - I Rocky & Drago möter gammalt nytt. Erfaren vs färsking, ödmjuk vs kaxig. Två världspraoare provar på olika saker runtom världen. Ett annorlunda reseprogram med två väldigt roliga personligheter som kompletterar varandra väldigt bra. Peter Siepen är nog en av dom roligaste människorna på Tv just nu, jag gillar hans stil också. Om man kommer över Tildes lite kaxiga stockholms-attytid så märker man att hon faktiskt är rätt kul, rätt snygg också :p.



3. Musse Hassellvall & Andreas Halldén - För att konceptet för Rallarsving ska funka för den breda publiken krävs det två personligheter som inte skriker macho-jock-typen, Enter Musse och Andreas.



4. Johnnie Krigström & Mattias Särnholm - Room Service är allt Äntligen Hemma försöker att vara, Kul och snyggt :p (sorry Niklas men det är sanningen). Visst Martin Timell är rolig men något saknas alltid även hos dom andra programledarna i Äntligen Hemma. Room Service har mycket roligare uppdrag och designers och mitt intresse för inredning blir verkligen inspirerat. Dom känns så äkta och snälla, Hello Africa är ett stort steg i rätt riktning för att vidareutveckla duons stil. Svårt att inte gilla Johnnies dialekt också, gotländska när den är som bäst :).



5. Adam & Joe - Nog inte så många som hört om den här duon, men i det brittiska programmet Adam & Joe Go Tokyo provar duon på olika konstiga japanska prylar, traditioner, maträtter och har väldigt roliga japanska gäster i sin studio, varje program avslutas med olika band från Japan. Humorn är otroligt skön och nördig och dom är inte rädda att driva med sig själv. Det enda minuset är att det här är det enda jag har sett med dom. Men just i detta ögonblick hittade jag mer av dom på Youtube, yahooO!

3 comments:

Larry Lindbaum said...

Anders och Måns är rätt sköna ochså... Men jag håller med dig, Filip och Fredrik är kungar!

Anonymous said...

men neeeej! jag trodde ju att det var här jag skrev! o tänkte.. damn va komplicerat det blitt.. jag måste skriva in hans email också.. schiesse.. bah.

Anonymous said...

> Mille har skickat en länk till en blogg:
>
> tjoho, du är duktig på att skriva säljande!=) O jag
> har shoto-fightats
> med Musse! woho! PS. tar man bort m:et blir det
> hotail, ho tail.=) ist
> för hotmail. kul va=)=)

nöjd? =)